მიმდინარე წლის აგვისტოდან საქართველოსა და ბულგარეთს შორის კვლავ მოძრაობს ბორნები, რაც გარკვეული პერიოდის მანძილზე შეფერხებული იყო. საბორნე მიმოსვლა წარმოადგენს მნიშვნელოვან დამაკავშირებელ საშუალებას ამ ორ ქვეყენას შორის, მისი ახლა აღდგენა კი მნიშვნელოვანი ნაბიჯია ორ ქვეყანას შორის ლოგისტიკური კავშირების გაძლიერებისა და „შუა დერეფნის“ ეფექტურობის გაზრდისკენ.
საქართველოს რკინიგზის მენეჯმენტმა, ბულგარეთის რკინიგზის წარმომადგენლებმა და ბულგარულმა გადამზიდავმა კომპანიამ P.N.A თბილისში საბორნე მოძრაობის აღდგენის შესახებ შეთანხმებას მიმდინარე წლის ივლისში მოაწერეს ხელი. წლის დასაწყისიდან კი ინტენსიური სამზადისი მიმდინარეობდა, რათა უზრუნველყოფილი ყოფილიყო საბორნე დაკავშირების ხელახლა ამოქმედებისთვის საჭირო ინფრასტრუქტურა და საოპერაციო პროცესები.
ეს საბორნე და სარკინიგზო კავშირები გადამწყვეტ როლს თამაშობს შავი ზღვის გავლით საქონლის ტრანსპორტირებაში და აქვს დიდი სტრატეგიული მნიშვნელობა ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო დერეფნისთვის, რომელიც ასევე ცნობილია როგორც “შუა დერეფანი”. საბორნე კავშირის აღდგენა არა მხოლოდ უზრუნველყოფს სატვირთო მიმოსვლის დამატებით სიმძლავრეს, არამედ ხელს უწყობს ამ მნიშვნელოვანი ლოგისტიკური დერეფნის ოპტიმიზაციას და გაზრდის ეფექტურობას, რომელიც აკავშირებს ევროპას აზიასთან.
ბორანი მოძრაობს კვირაში 1-ელ, მგზავრობა იწყება ბათუმში და სრულდება ბურგასში და ის 60 საათს გრძელდება. ფასები განსხვავებულია გადასატანი ტვირთის მიხედვით. მაგ. მიკროავტობუსის გადაზიდვა ერთ გზაზე 670 ევრო ღირს, ხოლო მსუბუქი ავტომობილების – 480 ევრო.
გარდა ტვირთებისა, ბორანით მგზავრების გადაყვანაც შესაძლებელია. ხელმისაწვდომია 4 ადგილიანი კაიუტები, რომლის დაჯავშნა ერთ ან ორ ადამიანსაც შეუძლია. ფასების შესახებ ინფორმაციას მიიღებთ ამ ბმულზე: https://ferrygogo.com/route/burgas-batumi/